Δευτέρα, 10 Οκτωβρίου 2016

Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας(NTR)





Ο αριθμός των πασχόντων από κατάθλιψη, ξεπερνά παγκοσμίως τα 154 εκατομμύρια, ενώ ως το 2020 θα είναι η δεύτερη αιτία θανάτου παγκοσμίως.

Η Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας γιορτάζεται κάθε χρόνο
 στις 10 Οκτωβρίου, με σκοπό την ευαισθητοποίηση του κόσμου σχετικά με τα ψυχικά νοσήματα.

Η απόφαση για τον εορτασμό της συγκεκριμένης ημέρας πάρθηκε το 1994, απο την Παγκόσμια Ομοσπονδία Ψυχικής Υγείας και τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας.

Οι ειδικοί κάνουν λόγο για μία παγκόσμια «επιδημία» ψυχικών διαταραχών, επικαλούμενοι τα στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας

Οι πάσχοντες από σχιζοφρένεια είναι 25 εκατομμύρια, ενώ 95 εκατομμύρια υποφέρουν από διαταραχές σχετιζόμενες με κατάχρηση αλκοόλ.

Συγκεκριμένα στην Ελλάδα, πανεπιστημιακές έρευνες έχουν δείξει πως μόλις το 80% όσων πάσχουν από κατάθλιψη αναζητούν βοήθεια και λιγότερο από το 50% προσφεύγει στη στήριξη του ιατρού

Ένα 10 με 12% του συνόλου του πληθυσμού όλων των ηλικιών πάσχει από ψυχικές ασθένειες.

Με αφορμή αυτήν την Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας, παραθέτουμε 12 καταστάσεις που, σύμφωνα με το TIME, μπορούν να βλάψουν την εσωτερική μας ισορροπία και τις οποίες θα πρέπει να αποφεύγουμε.

Αδέξιο βάδισμα

Το πώς αισθανόμαστε μπορεί να επηρεάσει το πώς περπατάμε, αλλά ισχύει και το αντίστροφο. Ερευνητές διαπίστωσαν ότι όταν ζήτησαν από ανθρώπους να περπατούν με τους ώμους μαζεμένους και σκυφτοί, είχαν πολύ χειρότερη διάθεση. Ταυτόχρονα, σκεφτόντουσαν περισσότερα αρνητικά πράγματα, παρά θετικά.


Συνεχείς φωτογραφίες

Οπως απέδειξε μελέτη, σε επισκέπτες σε ένα μουσείο, όσοι φωτογραφίζουν τα πάντα έχουν μεγαλύτερη δυσκολία να θυμηθούν τα όσα είδαν
Ο φακός είναι ουσιαστικά αποσπά την προσοχή του εγκεφάλου, κρατώντας την μακριά απο αυτό που συμβαίνει εκείνη την ώρα.

Τραμπουκισμός

Ο τραμπουκισμός δεν σταματάει μετά την ενηλικίωση. Εκατομμύρια εργαζόμενοι περνούν μια ανάλογη κατάσταση στη δουλειά τους. Αυτό μπορεί να είναι καταστροφικό για ένα άτομο, καθώς το κάνει εύθραυστο και του προκαλεί ακόμη και δυσκολία στο να δουλέψει.


Έλλειψη γυμναστικής

Οσοι γυμνάζονται τρεις φορές την εβδομάδα, η πιθανότητα να πάθουν κατάθλιψη μειώνεται κατά 19% σύμφωνα με μία πρόσφατη μελέτη.

Παίρνετε τη ζωή πολύ σοβαρά

Πέφτεις κάτω και αντί να γελάσεις, μαζεύεσαι γεμάτος ντροπή. Αν αυτό σου θυμίζει τον εαυτό σου, τότε πρέπει να βρεις τον τρόπο να γελάς περισσότερο.
Το γέλιο έχει θετική επίδραση στην υγεία και την κατάσταση του εγκεφάλου, σύμφωνα με μελέτες. Είναι ένα ταχύτατο φάρμακο κατά του άγχους και της κατάθλιψης.

Δεν μπορείς να ζήσεις χωρίς το κινητό

Η υπερβολική ενασχόληση με τις ηλεκτρονικές συσκευές είναι μια δηλητηριώδης συνήθεια. Οι πολλές συσκευές προκαλούν υπερδιέγερση.
Αν είμαστε συνεχώς »συνδεδεμένοι», στην πραγματικότητα δεν ξεκουραζόμαστε ποτέ, εξηγούν οι ειδικοί, για την κατάσταση που μπορεί να προκαλέσει κατάθλιψη ή άγχος.

Κάνεις πολλά πράγματα ταυτόχρονα
Πολύς κόσμος το κάνει. Γεύμα στο γραφείο, περιήγηση στο Facebook μπροστά στην τηλεόραση και άλλα παρόμοια.
 Ερευνες έχουν δείξει ότι παρότι οι άνθρωποι πιστεύουν ότι είναι πιο παραγωγικοί όταν κάνουν πολλά πράγματα ταυτόχρονα, αυτό δεν ισχύει, καθώς προκαλεί άγχος, αδιαφορία για το περιβάλλον και ανικανότητα για αποτελεσματική επικοινωνία.

Έλλειψη ύπνου

Ο ύπνος επηρεάζει τα πάντα. Συναισθηματικές και νοητικές ικανότητες, αλλά και τη λειτουργία του σώματος. Ο ύπνος είναι ο τρόπος που έχει το σώμα να αναγεννηθεί και χωρίς αυτό, το σύστημα υπολειτουργεί.


Δεν είσαι ποτέ μόνος/-η

Παιδιά, δουλειά, γάμος, όλα απαιτούν χρόνο, με αποτέλεσμα οι περισσότεροι άνθρωποι να μην μένουν ποτέ μόνοι τους.
Ειδικοί επισημαίνουν ότι είναι αναγκαίο να κάνει ο καθένας ένα διάλειμμα και να έχει τις δικές του στιγμές, ακόμη και για δέκα λεπτά, διαφορετικά η κατάθλιψη και το άγχος παραμονεύουν.

Δεν μιλάς σε κανένα

Αν κατά κύριο λόγο χρησιμοποιείς τα μηνύματα και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να μένεις σε επαφή με τους φίλους σου, δεν έχεις πραγματική σχέση μαζί τους. 


Στο Facebook δεν γίνονται πραγματικές συζητήσεις, που μας επιτρέπουν να κατανοήσουμε τους ανθρώπους, λένε οι ειδικοί.
Αντίθετα, αυτή η τακτική περιορίζει τις εμπειρίες και τα συναισθήματά μας.

Επίσης, οι προσωπικές ηλεκτρονικές συσκευές, όπως τα smartphones, επηρεάζουν την προσοχή μας. Σταδιακά, οι άνθρωποι έμαθαν να ζουν στην εικονική πραγματικότητα, χωρίς να συναντιούνται από κοντά με τους ανθρώπους. Αυτό, έχει συνέπειες στην ικανότητά μας αλλά και την επιθυμία να καθίσουμε στο ίδιο δωμάτιο με κάποιον και απλά να του μιλήσουμε.

Συνεχείς αναβολές

Αν η συνεχής αναβολή μίας υποχρέωσης δεν οφείλεται σε βαρεμάρα, αλλά γιατί η υποχρέωση προκαλεί άγχος και φόβο αποτυχίας, τότε η συνεχής αναβολή παρατείνει αυτήν την κατάσταση.


«Δηλητηριώδης» σχέση

Αρκετά άτομα δεν μπορούν να αντιληφθούν πως η σχέση τους μπορεί να τους καταπιέζει, καταστρέφοντας την αυτοεκτίμησή τους.


Eξαιτίας των συντρόφων τους, αρχίζουν να πιστεύουν ότι είναι ανίκανοι, ή εγωιστές. Η διαδικασία της συνειδητοποίησης του
«βρίσκομαι σε μια κακή σχέση» μπορεί να πάρει και χρόνια

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου